Suntem in siguranta deplina cu pneurile “all-seasons”?

Odata cu schimbarea anotimpurilor, trebuie schimbate si cauciucurile masinii sau. Unii soferi nu se gandesc la cauciucurile de iarna sau, cel putin, nu iau in serios acest lucru, ceea ce este inca unul dintre prncipalele motive pentru procentul mic al celor care spun ca le foloesc in mod corect. Iar motivele sunt dintre cele mai diverse. Spre exemplu, unii soferi se intreaba daca e mai bines a foloseasca pneuri de iarna sau all-season. Prin urmare, nu inteleg de ce este nevoie de un al doilea set de roti. Iar daca da, ce marime ar trebui sa aiba acestea? Jantele ar trebui sa fie din aliaj sau din otel? Fara niste notiuni minime despre astfel de lucruri, folosirea la intamplare a acestor produse poate avea consecinte costisitoare si, uneori, dramatice.

In cele ce urmeaza va vom prezenta insa cateva informatii esentiale despre cauciucurile de iarna si modul de folosire a acestora.

Multi utilizatori spun ca, de fapt, cauciucurile all-season sunt complet nefolositoare. Acest lucru nu e in totalitate adevarat, doar ca 95% dintre caucucurile din aceasta gama sunt facute cu adevarat pentru vreme rece si ploioasa, fiind insa ineficiente pe gheata sau pe zapada. Cauciucurile all-season pot fi folositoare insa in zone cu ierni foarte blande, insa daca locuiti intr-o regiune cu teperaturi scazute, ar fi bina sa va mai ganditi. Cele care de obicei nu se preteaza bine pe zapada sunt denumite de obicei “pentru orice tip de vreme”, distingandu-se astfel de cele cu proprietati superioare, adecvate acestui anotimp. Desi multe astfel de pneuri pot oferi unele performante, in functie de uzura, pentru iernile adevarate, e bine sa aveti si niste cauciucuri pe masura.

Alti soferi se intreaba daca nu pot utilize doua cauciucuri de iarna pe fata si doua de vara pe rotile din spate. Aici, ar trebui sa luati nsa in calcul cateva motive pentru care specialistii nu va recomanda in niciun caz folosirea de cauciucuri diferite. Punand doar doua cauciucuri pe fata, poate fi, uneori,mai rau decat sa nu folosesti deloc cauciucurile de iarna. Avand o aderenta diferita pe fiecare ax, putem sune ca am construit reteta perfecta pentru dezastru, atunci cand suntem pe zapada. Astfel, cauciucurile de iarna de pe fata pot transforma masina dumneavoastra intr-un vehicul greu de controlat. Daca acestea sunt montate pe partea din spate, puterea de franare va fi considerabil redusa, iar masina va aluneca incontrolabil. Prin urmare, daca folosirea a doar doua cauciucuri de iarna va aduce niste economii pentru un sezon, urmarile si costurile pe termen lung sa fie mult mai mari, in cazul nui accident.