Cum sa parchezi in locuri imposibile

Este o realitate faptul ca o multime de conducatori auto nu se descurca perfect atunci cand au de facut o parcare laterala, iar asta se intampla in principal din cauza lipsei de perspectiva asupra obiectelor din jurul acestora si a modului in care manipuleaza propriul automobil. Adaugati la aceasta soferii frustrati de asteptare in spatele lor, claxonand din cauza lipsei de experienta a celui care face o astfel de manevra, pentru a va putea imagina  “unitatea de rusine” intr-un astfel de caz. In cele din urma, astfel de soferi aleg o parcare mai mare, fie o strada goala, pe care sa poata parca si ei in siguranta masina, fara sa mai deranjeze pe nimeni. Pentru a ajuta soferii mai putin experimentati, constructorii de automobile au studiat problema si au incercat sa vina in ajutorul lor cu solutii inovatoare. Unul dintre primele sisteme de asistenta la parcare a fost propus in 1934 si a fost conceput cu ajutorul a patru valeti, cu roti mici, care ridicau masina si apoi o impingeau lateral in spatiul de parcare bine delimitat.

Desi ideea parea una destul de interesanta, pe atunci nu a avut atat de multa priza la soferi. Unul dintre motive este si faptul ca la acea vreme pe piata existau extrem de putine masini, iar locurile de parcare nu erau chiar atat de greu de gasit precum se intampla in zilele noastre.

Mai tarziu, odata cu milioanele de masini vandute in fiecare an, inginerii au inceput sa vada in acest sistem de asistenta o necesitate a vremurilor actuale.

Au fost inventate tot felul de concepte, insa adevarata afacere a venit atunci cand senzorii de parcare si de directie au fost montati pe autoturisme.

Practic, aceste doua elemente, corelate cu un computer de bord, au ajuns sa permita masinilor sa vada absolut totul in jurul lor si chiar sa inlocuiasca rolul conducatorului auto atunci cand vine vorba de efectuarea de manevre in spatii inguste.

Primul producator care a venit cu o solutie de asistenta la parcare incorporat a fost Volkswagen, cand a implementat un astfel de sistem in 1992. Chiar si asa, a fost vorba doar de un concept, masina folosind un calculator imens in portbagaj pentru calcul, in vreme ce o gramada de locuri de munca au fost create doar pentru sistemele de conducere automata. Acesta a fost devenit realitate abia mult mai tarziu, in 2003, cand primul sistem de parcare auto lansat in productie de serie a fost inclus in lista de dotari optionale de la modelul Prius.

Inainte de a trece insa la efectuarea unor astfel de manevre, ar trebui sa stiti ca exista doua tipuri principale de parcare – asistata si cea complet automata.

Prima foloseste camere in fata, in spate si in laterale, pentru a scana impreujrul autovehiculului. Cea de-a doua varianta, parcarea complet automata, lucreaza mai mult ca un valet electronic, care il lasa pe sofer doar sa priveascala cum masina sa merge singura, reusind sa fie parcata in locuri considerate de-a dreptul imposibile.