Inguste si aglomerate sau spatioase si minimaliste. Pline de hartii, de carti, de dosare, sau ordonate si aerisite. Luminoase sau intunecate. Din lemn masiv sau din furnir. Singure intr-o camera sau aglomerate intr-o incapere. Birourile sunt foarte diferite.

Dar majoritatea au cateva lucruri in comun: au in centru un calculator, sunt infrumusetate cu obiecte personale “simpatice” care nu, nu au functia de kitsch, ci de a ne face habitatul mai placut si, cel mai important, ne tin in fata lor cea mai mare parte a timpului.

Birourile sunt pentru majoritatea femeilor de pe piata muncii locul cel mai frecventat, locul cel mai detestat in momentele stresante si aglomerate si cel mai indragit in cazuri de prima de vacanta sau de avansare profesionala, locul unde incepe ziua si locul unde se termina.

Prin urmare, la birou este si locul unde ne petrecem timpul care, in mod ideal, ar trebui alocat meselor zilnice.

Asadar, cum mancam la birou? Aici ne petrecem cea mai mare parte a zilei, si cu precadere cea mai importanta. Cum se intampla de obicei? Ratam micul dejun in drum spre birou, in trafic.

Pranzul nu apucam sa il luam pentru ca exact la mijlocul zilei se acumuleaza treaba, iar seara o pierdem de multe ori tot la birou, astfel incat cand ajungem acasa fie mancam cat pentru intreaga zi, fie suntem prea obosite chiar si pentru asta.

Gresit, gresit, gresit! Cariera si reusitele profesionale pe care le aduce nu trebuie sa suplineasca echilibrul organismului, iar cu putina atentie putem face ca acele 3 mese si gustarile dintre ele sa fie cat mai sanatoase si armonioase cu putinta, in limitele spatio-temporale care ne conditioneaza. Vezi ce variante de alimentatie poti alege, in functie de locul de munca pe care il ocupi:

  1.   Lucrezi intr-o corporatie sau intr-o firma care iti pune la dispozitie mai multe facilitati, printre care si accesul la o bucatarie comuna si posibilitatea unor pauze de masa. Daca esti in situatia asta, bucura-te si profita! Nu te simti jenata sa vii cu rosiile si cu branza de acasa! Daca exista un frigider, un cuptor cu microunde, tacamuri si ustensile, sunt pentru a fi folosite. Ai ocazia sa iti prepari, astfel, la birou, o masa rapida ca si cand ti-ai prepara-o acasa. Pentru dimineata alege o portie de lapte cu cereale sau iaurt cu fructe uscate. Pentru pranz fa-ti o salata (poti veni cu legume, ton la conserva, branza sau ou), mananca o friptura preparata pe gratar, sau vino pur si simplu cu mancare la caserola. Chiar si o supa intr-un termos este o solutie.
  2. Nu ai bucatarie la serviciu, dar ai o cantina sau un restaurant. Daca-ti permiti din punct de vedere financiar, alege sa mananci aici decat sa iti cumperi dulciuri, saratele sau preparate gata facute. O salata, o supa si chiar mancarea gatita sunt oricum de preferat snacksurilor, chipsurilor sau alimentelor procesate. Incearca sa-ti iei o pauza de masa pentru pranz in fiecare zi, in jurul aceleiasi ore. Astfel, vei obisnui organismul si il vei si conditiona sa reziste pana la acea ora fara sa ti se faca foame intre mese. Foarte important este, insa, sa nu mananci pana te saturi complet. Ridica-te de la masa exact atunci cand simti ca ti-a disparut senzatia de foame, dar inainte de a te simti plina. Altfel, dupa masa, circulatia sangvina se va intensifica pentru a face fata digestiei, si nu pentru a sustine activitatea creierului. Cu alte cuvinte, vei vrea sa dormi, nu sa iti continui munca.
  3.   Nu ai nici bucatarie, nici cantina. Nu ai decat un birou. Nu dispera! Mancarea preparata cu o seara inainte si adusa intr-o caserola poate fi mancata chiar si pe o bucatica de masa libera, langa dosare si tastatura. Nu trebuie sa vii cu sarmale de acasa. Un ou fiert sau o friptura, o salata sau niste paste sunt usor de consumat, chiar si in lipsa unui spatiu special amenajat. Pentru diversificare, apeleaza la catering. Comanda feluri usoare, evita pizza si alte mancaruri care se digera greu si aduc un aport mic de energie. Alege legumele, fructele, carnea slaba.
  4. Pentru gustari, daca simti ca nu poti rezista intre mese, mananca un mar, o banana, un morcov, nuci sau migdale. Inlocuieste acel “ceva dulce” cu “ceva dulce si sanatos”, care sa te tina in concentrare la randament maxim pe tot parcursul zilei. Tot efortul mentinerii unei alimentatii sanatoase la mesele principale se poate ruina consumand gustarile nepotrivite. In cazuri extreme, de maxima tentatie, doua patratele de ciocolata sunt permise. Evita produsele de cofetarie si patiserie, desi dau iluzia unei energizari, aceasta este doar temporara, iar cand se consuma acel boost de energie te vei simti si mai fara vlaga decat inainte. In plus, prajiturile si sedentarismul nu fac casa buna cu rochitele scurte si costumele de baie.